Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Bytte & retur

 
Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp fra tidspunktet du mottar varene og gratis retur og bytte.
 
Hvordan returnerer/bytter jeg en vare kjøpt i nettbutikken i et XXL-varehus?
 

I varehuset må du vise til KID-nummeret ditt som står oppgitt på din kvittering eller faktura som du har mottatt på epost fra Klarna.

Betalte du med kort finner du ditt KID-nummer her:

Lokaliser din Klarna-kvittering på epost, klikk på «Fullstendig spesifikasjon som PDF». Da blir du henvist til din profil hos Klarna, hvor du kan klikke deg inn og se mer info om din ordre. Nederst finner du ditt KID-nummer.

Valgte du faktura, finner du ditt KID-nummer her:

Lokaliser din Klarna-faktura på epost. Nederst til venstre finner du KID-nummeret.

Vi vil da registrere din retur i varehuset, og Klarna vil kreditere ditt kort eller din faktura/konto. Ønsker du å bytte, så betaler du bare for de nye varene direkte i varehuset i kassen.

Hvordan sender jeg varer kjøpt i nettbutikken i retur?

Fyll ut bytte -og returskjemaet og benytt returetiketten din. Du skal ha mottatt begge disse på epost fra oss. Du kan også laste ned bytte- og returskjemaet her:

 
Tilbakebetaling etter retur:

Kortbetaling: Klarna vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i et av våre varehus. Du blir kontaktet om de trenger ny kontoinformasjon.

Faktura: Din faktura annulleres ved retur av alle varene på ordren. Returnerer du deler av ordren betaler du kun restbeløpet ved å benytte KID og kontonummer på original faktura. Evt. vil du motta en oppdatert faktura av Klarna etter retur er registrert. Du blir kontaktet om de trenger kontoinformasjon for kreditering.
 
NB! Det er dessverre ikke mulig å bytte til en dyrere vare hverken på kort eller faktura. Da må du angre kjøpet og bestille på nytt.    
 
Bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. 
 
Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen. Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd originalforpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Be gjerne om kvittering fra Posten på at du har levert inn pakke til retur.
 
NB! Det er dessverre ikke mulig å bytte til en dyrere vare hverken på kort eller faktura. Da må du angre kjøpet og bestille på nytt.    
 
Returetikett

Har du ikke fått returetikett på mail så kan du kontakte
kundeservice så hjelper vi deg. Send oss en epost til kundeservice@xxl.no. 
 
Varer som ikke kan returneres 
 
Pakk inn varen slik den ble levert. Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg.

(Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.)

 
  • Badetøy: Ved bestilling av badetøy fra www.xxl.no må varen returneres/byttes per post til nettbutikken. Badetøy kan ikke returneres/byttes i våre varehus

  • Boxere og hipstere: Ved bestilling av boxere/hipstere fra www.xxl.no må varen returneres/byttes per post til nettbutikken. Boxere/hipstere kan ikke returneres/byttes i våre varehus
  • Tilvirkningskjøp – det vil si varer som er laget spesielt for deg, som spesialtrykte varer og lignende.
  • Ørepropper: Ved bestilling av ørepropper må varen returneres/byttes per post til nettbutikken. Hørepropper kan ikke returneres i våre varehus. 
  • Registreringspliktige våpen: Årsaken er at slike våpen er å betrakte som spesialbehandlet vare i og med at kjøpet registreres på serienummer og rapporteres til Politiet med tilhørende papirer. Angrer man på kjøpet, må det eventuelt selges privat, og man må selv rapportere salget til politiet. Er det tekniske eller mekaniske årsaker, og det godkjennes som reklamasjon, bytter vi våpenet evt. til et annet tilsvarende våpen.

  • Ammunisjon med krutt: Årsaken er at dette betraktes som spesialbehandlet vare i og med at kjøpet registreres på våpenkort og rapporteres til Politiet ved forespørsel. I tillegg kan pakken åpnes og blandes med fremmed (hjemmeladet) ammunisjon. Dette kan medføre eksplosjonsfare.

  • Gavekort: Det er ikke mulig å returnere gavekort mot utbetaling av beløp.


Klarna og informasjonshåndtering:

For din egen sikkerhet ønsker ikke Klarna å spare detaljer om din bank. Derfor behøver de i enkelte tilfeller disse på nytt når de skal overføre pengene til deg. Du kan benytte ditt tilgodebeløp til å betale andre utestående fakturaer hos Klarna, eller de tilbakebetaler deg til din konto.


Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.


Retur på tvers av landegrenser

Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.

 

 

Tips
Til toppen