Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Ofte stilte spørsmål

Mitt spørsmål omhandler...
 



BESTILLING

Jeg ønsker å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?

Etter at du har bestilt er det i de fleste tilfeller dessverre ikke lenger mulig å endre eller kansellere din bestilling da vi plukker og sender fortløpende. Har du fått en sendingsbekreftelse kan vi ikke gjøre endringer. Du kan selvsagt angre kjøpet ved å sende i retur og bytte eller bestille på nytt. Returetikett og returskjema får du på mail.
 
Kan jeg slå sammen to ordre jeg nylig har bestilt til én og samme forsendelse?

Nei, dessverre. Ordrene  er unike og plukkes på tilfeldige tidspunkt, og er som regel på forskjellig sted i prosessen. Vi får ikke stoppet og endret dette.


Jeg ønsker å legge til en vare på ordren. Er det mulig?

Nei, det er ikke mulig å legge til varer på en ordre. Har du bestilt med kort er det ikke mulig å øke det reserverte beløpet. Har du bestilt på faktura er du kredittsjekket for det beløpet som ligger på ordren.

 


LEVERING

Hva gjør jeg når jeg har mottatt feil varer?

Benytt deg av returetiketten og returskjema du har fått på epost, og send de feilsendte varene i retur. Gi oss beskjed på kundeservice@xxl.no, så  vil vi hjelpe deg videre.

Jeg la inn en bestilling på XXL.no for flere dager siden, men har ikke fått beskjed om at den er sendt. Hvor blir det av pakken min?

Noen ganger opplever vi uforutsette problemer som medfører forsinkelser. 
Forsendelsen (etter utlevering til Bring) skal normalt ikke ta mer enn 5 dager over hele landet. Det er derimot seks unntak som kan omfatte nettopp din ordre, som du kan lese om under levering.

Jeg har bestilt flere varer, og har mottatt en pakke, men den inneholdt ikke alle varene. Får jeg de andre i en ny sending?

Ja, du vil få alle varene dine (med mindre du har fått en utsolgtbeskjed fra oss per epost). Når varene plukkes fra forskjellige steder på lageret, så sendes de fortløpende så snart de er klare. Det er derfor varene kan komme i flere sendinger.

Dette gjelder også selv om det står "kolli 1/1" på pakken du mottar, da totalt antall pakker dessverre ikke fremgår av postetiketten. Hvis det har tatt flere dager etter at du har mottatt den første pakken, uten at du har fått noen beskjed fra Bring eller kundeservice om resterende varer, så er du velkommen til å kontakte oss på kundeservice@xxl.no.

Kan jeg få levert ordren til en adresse utenfor Norges grenser?

Nei, dessverre. Ikke fra XXL.no. Du kan imidlertid bestille til adresser i Sverige fra XXL.se , til adresser i Finland fra XXL.fi og til Danmark ved å bestille via XXL.dk. Vi har også nettbutikk i Østerrike www.xxlsports.at

Kan jeg bestille på nett og hente varene i et XXL-varehus?

Ja, denne tjenesten tilbys til alle varehus. Leveringsalternativet
Pickup@store dukker opp øverst i kassa. Her kan du velge det varehuset du ønsker ordren din levert til. Ordren din sendes fysisk fra vårt sentrallager til butikken du velger, derfor må det beregnes 1-4 dagers leveringstid. Store og tunge varer som sykler, treningsapparater o.l må leveres med andre leveringsmåter.

Jeg har bestilt med levering til varehus/pickup@store. Er min pakke snart klar for henting?

Varene sendes fysisk fra vårt sentrallager til varehuset du har valgt. Du kan med andre ord ikke hente ut varen fra varehusets beholdning. Du skal få en SMS med en hentekode når ordren er klar for avhenting i varehuset. ID må også fremvises.

Normal leveringstid er 1-4 virkedager. Ta kontakt via epost til kundeservice@xxl.no dersom du ikke har mottatt SMS etter 4 virkedager. (Har du bestilt varer som må monteres/behandles, f. eks ski med bindinger eller bestilt prepp, så må det beregnes én ekstra virkedag. Har du bestilt en bestillingsvare så må det beregnes 2-10 virkedager).

Kan en annen person hente ut min pickup@store-pakke?

Ja, i så fall må SMS med hentekode videresendes til et familiemedlem, som også må vise frem sin ID ved uthenting i varehuset.

Kan jeg hente ut varer direkte fra deres sentrallager?

Ja, det kan du. Da må du bestille din ordre med levering "Pickup til XXL Nettlager". Les mer her: www.xxl.no/pickup-nettlager

Hvilken leveringsmåte er raskest?

Normalt er pickup@store og Klimanøytral servicepakke raskest. Noen leveringsmåter har høyere kostnad enn andre. Det betyr ikke at leveringen nødvendigvis vil gå raskere. Tyngre gods som f. eks tredemøller, pulker eller hjemmegym-apparater kan kun leveres som «hjemlevering dagtid» pga. vekt og størrelse på pakken. Du kan lese mer om leveringsmåtene våre her.

Hvordan monteres og leveres sykler man bestiller fra xxl.no?

Her kan du lese om hvordan sykler leveres hvis du bestiller via vår nettbutikk

 

RETUR

Jeg skal returnere varene jeg har kjøpt på XXL.no, men har ikke fått noen returetikett. Hva gjør jeg?

Vi sender nå returetikett på e-post, så du trenger ikke å lete etter denne i forsendelsen. Hvis du ikke har mottatt returetikett kan du gi oss beskjed om dette på kundeservice@xxl.no, så sender vi deg en etikett på e-post. Etiketten skal du bare skrive ut og lime på pakken, så kan du returnere varene kostnadsfritt til oss.

Kan jeg returnere/bytte varer kjøpt på nett i et av deres varehus?

Ja, det kan du! Husk kvitteringen du har fått på epost (eventuelt faktura).
Har du bestilt på faktura, så råder vi deg til å betale fakturaen før du returnerer i varehus. Du får som oftest igjen kontanter i varehuset dersom beløpet som skal refunderes er under 1000,-.

Jeg bor langt unna varehuset jeg kjøpte varen i, kan jeg da returnere/bytte per post til deres nettbutikk?

Nei, dessverre. Varer handlet i varehus må også returneres/byttes i et varehus, men du kan returnere på tvers av alle varehus! Vi har 100 dagers åpent kjøp. Husk kvittering!

Må jeg betale for varene jeg returnerer dersom jeg har bestilt med faktura?

I utgangspunktet ikke, men er det tett opp mot betalingsfristen før du rekker å returnere, så anbefaler vi at du betaler fakturaen i sin helhet før retur.
Da unngår du eventuelle purregebyr. Du må beregne 2-5 dager med postgang + 1-2 dager med behandlingstid før vi har bokført din retur.

Returnerer du en fakturaordre i varehus, så får du igjen kontanter (eller en kreditnota) som ikke krysses mot din Klarna-faktura. Så du må altså huske å betale Klarna-fakturaen du har fått på epost. 

Du kan lese mer om bytte og retur her

 

REKLAMASJON


Kan jeg reklamere på varer kjøpt på nett i et av deres varehus?

Ja, det kan du. Husk kvitteringen du har fått på epost, eventuelt fakturaen.
Har du bestilt på faktura, så råder vi deg til å betale fakturaen før du reklamerer i varehus.

Jeg bor langt unna varehuset jeg kjøpte varen i, kan jeg da reklamere per post til deres nettbutikk?

I utgangspunktet ikke. Varer handlet i varehus må også reklameres på i et varehus, men du kan reklamere på tvers av alle varehus! Du er velkommen til å forhøre deg direkte med varehuset om dette kan løses via post eller på en måte, men det må varehuset selv avgjøre. Kontaktinfo til våre varehus finner du her.

Du kan lese mer om reklamasjon her.

 

 

GRATIS FRAKT

Hvorfor får jeg ikke gratis frakt på min ordre?
Det er kun ordre som kan leveres til pickup@store, og ordre over 1000,- som kan leveres til postkontor, som kvalifiserer til fri frakt. Les mer her. 

GAVEKORT

Jeg har mistet gavekortet mitt, kan dere hjelpe? 

Send oss kvittering på gavekortkjøpet, eller evt. gavekortnummeret, så kan det være vår økonomiavdeling kan hjelpe deg. Send til kundeservice@xxl.no

Gavekortet mitt er utløpt, kan dere utvide fristen? 

Nei, dessverre. Gavekortet må da anses som tapt. Beklager. 

Er det mulig å handle gavekort hos dere?

Ja, du kan kjøpe gavekort i alle våre varehus. Du kan velge valøren selv, og gyldigheten er to år fra kjøpsdato. Gavekort kan også handles med rekvisisjon. Du kan også handle gavekort online her: 
https://www.xxl.no/gavekort-XXL

OBS! Gavekortene kan benyttes i alle våre varehus, men dessverre ikke i nettbutikken.


 
SPONSING

Kan jeg spørre XXL om sponsing?
Vi får svært mange henvendelser om sponsing. Vi må dessverre skuffe alle med å si at XXL ikke sponser, hverken private ekspedisjoner som Norge på tvers eller fotballagets lotteri. 

 
VAREBEHOLDNING OG LAGERSTATUS

Har dere varen jeg er interessert i på lager i et av deres varehus?

Ja, høyst sannsynlig! Men det er kun varehusene selv som kan bekrefte dette med 100% sikkerhet, og vi vil at du skal unngå bomtur! Send da en epost til varehuset direkte via epostadressen deres som du finner her. Det kan ta litt tid før du får svar da eposten ikke er bemannet til enhver tid.

Du kan også få en indikasjon på lagerbeholdningen ved å benytte «lagerstatus i våre varehus»-funksjonen du finner på alle våre produktsider. Avvik kan forekomme ved bruk av denne tjenesten, men vi jobber for at beholdningen skal stemme så langt det lar seg gjøre til enhver tid. Pass på at varen du er ute etter kan være en sesongvare som kan være ryddet bort i varehuset for øyeblikket.

Har dere varen jeg er interessert på lager i nettbutikken?

Hvis du kan søke deg frem til varen via XXL.no’s søkefelt, så skal vi ha beholdning. Da er det bare å bestille varen! Vi kan likevel være utsolgt for enkelte størrelser, noe som vil vises på produktsiden. Opplever du likevel problemer, så gi oss beskjed på kundeservice@xxl.no.

Har du funnet varen via en annen søkemotor som f. eks Google, så er det dessverre ikke sikkert vi har varen på lager. Du kan ha funnet en gammel link.
Ofte indikeres disse gamle produktsidene med «Not in stock/ikke på lager», og det vil ikke være mulig å bestille varen. Produktsiden er altså ikke reell.

 
VÅPEN OG AMMUNISJON

Hva må til for å kunne bestille og få tilsendt våpen via XXL.no?

Du kan bestille våpen direkte i XXL´s nettbutikk, for forsendelse hjem til deg med Posten. Når du har sendt din bestilling, må du sende original, politigodkjent våpensøknad (sett i tre deler) og kopi av førerkort, bankkort med foto, eller pass, til:

XXL sport & villmark
v/ Internett
Postboks 353, Alnabru
0614 Oslo

Hva må til for å kunne bestille og få tilsendt ammunisjon via XXL.no?

Etter du har lagt din bestilling, har vi behov for ordrenummeret ditt og kopi av våpenkort for valgt kaliber, samt kopi av førerkort eller pass.
Send scannet fil eller foto (nært og lesbart) på e-post til vapen@xxl.no.

Hvordan fyller jeg ut våpensøknaden?

Vi hjelper deg gjerne! Les mer om våpensøknad og utfylling her.

 
SERVICE OG MONTERING PÅ VÅRT VERKSTED

Hvordan booker jeg en servicetime til min sykkel i et av deres varehus?

Du kan booke servicetime på våre verksted i det varehuset du selv ønsker. Det gjør du via denne lenken: 
https://www.xxl.no/booksykkelservice

Hvordan bestiller jeg prepp/klargjøring av ski i et av deres varehus?

Da må du besøke varehuset på forhånd
eller ta kontakt på mail som du finner her og avtale hvilken prepp/klargjøring du ønsker. Deretter tar du med ski eller snowboard og leverer etter avtale. Per dags dato har vi dessverre ingen online-booking, telefonbooking eller epostbooking når det gjelder skiservice. 

Kan jeg levere inn sykkel eller ski som ikke er handlet hos XXL til service?

Ja, det kan du! Vi tar i mot alle sykler og ski uavhengig av hvor det er kjøpt.

Hvordan monteres og leveres sykler man bestiller fra xxl.no?

Her kan du lese om hvordan sykler leveres hvis du bestiller via vår nettbutikk


Monterer dere bindinger på mine ski/rulleski/snowboard?

Handler du ski/rulleski/snowboard hos XXL, så monterer vi bindinger gratis!
Har du handlet ski andre steder, men bindinger hos oss, så monterer vi gjerne for deg mot en liten verkstedkostnad. Vi monterer også ski og bindinger som er handlet andre steder enn hos oss.

Du kan finne priser på skiservice her: https://www.xxl.no/skiservice

 

PERSONLIG INFORMASJON

Den informasjonen du deler med oss blir kun brukt til å kommunisere nyheter og tilbud til deg. Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev via lenke nederst i nyhetsbrevet, eller på "min side" på XXL.no.
 

TILBAKEBETALING AV MERVERDIAVGIFT


Hvordan får jeg tilbakebetalt merverdigavgiften ved utførsel av varer kjøpt hos XXL?

Fyll ut et tollskjema som du finner her. Dette må attesteres av tollvesenet før det sendes i retur til oss per post for utbetaling. Adressen vår er

XXL Sport & Villmark AS
Strømsveien 245
0668 Oslo

Dette kan også sendes på epost til kundeservice@xxl.no. 

Tollskjema

 

BESTILLING TIL FIRMA, IDRETTSLAG ELLER KOMMUNALT FORETAK

Jeg vil bestille en ordre fra xxl.no og få faktura til mitt firma / idrettslag / kommunale foretak. Er det mulig?

Ja, det kan du gjøre. Gå til kassen med handlekurven. Over feltet der man fyller inn personlig info, så vil det være en liten lenke hvor det står "firma?". Klikk på denne, og fyll ut opplysningene Klarna ønsker.

Fullfør kjøpet, og ditt foretak får en faktura tilsendt fra Klarna. Det vil gjennomføres en kredittsjekk av foretaket før handelen godkjennes.  






 






 

 

 

Tips og råd
Til toppen